2014年11月11日 星期二

老樣子

每次回鄉都很難會遇到小學同學,可能畢業後大家都往外發展,發財...

偶爾會在大都會相遇,但通常是他們認得我,而我卻要經過大腦的搜索才想起他她們的模樣。

那天回鄉,在理髮店遇到一位安娣opps女人,她叫我華文名字...我思索一會再看看她的牙齒才想起她是誰,她說我的樣貌沒有變才認得我...

六年級或中學畢業後很多小學同學都各自到不同地點/源流的學校就讀,而我們也沒有搞什麼同學會。

事隔多年,很多已“面目全非”。

照照鏡子,咳咳,原來我還是...老樣子。

24 則留言:

  1. 路人师傅应该会很得意自己依然年轻吧?嘻嘻!

    回覆刪除
  2. 哇, 师傅你那个晚上, 一定是"梦里也会笑"...

    回覆刪除
  3. 噢,原來你有一個西瓜刨舊女友soli系舊同學。

    回覆刪除
  4. 师傅很衰,笑人家的牙齿,笑人家面目全非,却赞自己还是老样子!

    回覆刪除
  5. 以前的老样子还记得那么清楚,她暗恋过你~:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我是班長,可能抄過她的名字呱~:)

      刪除
  6. 那到底是儿时老态龙钟还是如今鹤发童颜咧??? !!!

    回覆刪除
  7. 她应该是做小贩或sales的吧! 嘴巴特别甜。 没想到大男人也受这招! :p

    GRACE

    回覆刪除
    回覆
    1. 她是做家庭主婦...應該很會tum老公咯!

      刪除
  8. 回覆
    1. 老黃賣瓜我知道,老樹矮瓜是...皺皮!哈哈~

      刪除
  9. I am an American man, and I have decided to boycott American women. In a nutshell, American women are the most likely to cheat on you, to divorce you, to get fat, to steal half of your money in the divorce courts, don’t know how to cook or clean, don’t want to have children, etc. Therefore, what intelligent man would want to get involved with American women?

    American women are generally immature, selfish, extremely arrogant and self-centered, mentally unstable, irresponsible, and highly unchaste. The behavior of most American women is utterly disgusting, to say the least.

    This blog is my attempt to explain why I feel American women are inferior to foreign women (non-American women), and why American men should boycott American women, and date/marry only foreign (non-American) women.

    BOYCOTT AMERICAN WOMEN!

    www.boycottamericanwomen.com

    回覆刪除
  10. 这个“牙齿安娣”有在面子书陪你吃早餐吗?我要去“装”她~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 有個“無恥opps無齒的龜安娣”就天天裝我~:D

      刪除

三人行必有我師,盡情的說吧!